pbn چیست؟ آموزش سئو و روش هاي جديد تبليغاتي
قیمت طراحی سایت با وردپرس
طراحی وب سایت
طراحی سایت
پارتیشن شیشه ای
آموزش قانون جذب
آموزش فروش
دوشنبه ۱۵ خرداد ۰۲

pbn چیست؟

بک لینک PBN چیست؟
یکی از مهم ترین و موثرترین فاکتورهای رتبه بندی در نتایج گوگل، تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت است، اما این عامل مهم ترین دلیل از دست دادن موقعیت و جریمه های گوگل نیز می باشد!



در واقع این شمشیر دولبه مهم ترین ابزار ما در مسابقات سخت و پیچیده است که در صورت عدم استفاده صحیح می تواند به قیمت وب سایت و کسب و کارمان تمام شود.



PBN مخفف Private Network است که بعدها به عنوان Private Backlink Network شناخته شد. اگر به معنای این عبارت نگاه کنیم با یک تعریف ساده می توان گفت;



PBN مجموعه ای از وبلاگ ها و سایت هایی است که برای تبلیغ سایت اصلی و ایجاد لینک طراحی شده اند.

قبل از اینکه به جزئیات بیشتر در مورد مزایا و معایب این رویکرد بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به فلسفه وجود و مسیر تشکیل PBN بیاندازیم.



مفهوم PBN از چه زمانی در سئو مطرح شد؟
می توان گفت PBN نوع خاصی از Link Farm است. لینک فارم از سال 1999 وارد بازار شده است. بله، سال ها پیش و هدف ایجاد مجموعه عظیمی از سایت هایی بود که به یک سایت خاص لینک و لینک می دهند.



مزرعه پیوند یا شبکه تخصصی پیوندها
در آن زمان، الگوریتم های گوگل
آنها به اندازه امروز باهوش نبودند و به شدت به رتبه بندی سایت وابسته بودند. این وابستگی به حدی بود که خود گوگل رسما فاکتوری به نام Page Rank را برای سایت ها محاسبه و اعلام کرد. پیج رنک مستقیماً با تعداد و کیفیت لینک های دریافتی تعیین می شود.



با این فلسفه سایت های زیادی ایجاد شده اند که به طرق مختلف با شما ارتباط برقرار می کنند و برای خود پول در می آورند. روش هایی مانند فهرست کردن در سایت های دایرکتوری، تبادل لینک دو طرفه و تبادل لینک سه طرفه به سرعت به برخی از مهم ترین و تاثیرگذارترین تکنیک های سئو تبدیل شده اند. اکثر این روش ها را در مقاله ای با عنوان تکنیک سئو سیاه سئو در ساخت و ساز بررسی و ارائه کردیم.



همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه تعداد وب مسترها و سایت هایی که از این روش استفاده می کردند بسیار زیاد شد و فیلدها با لینک هایی به موضوعات پراکنده و نامربوط پر شد. الگوریتم های گوگل بهبود یافته و ارزش چنین سایت هایی از همیشه کمتر شده است. در زمان سرویس های مختلف وبلاگ، پیدا کردن یک مزرعه ایزوله دشوار بود.

PBN یک پیوند مزرعه شخصی است
ایده PBN از این واقعیت ناشی می شود که وب مسترها به دنبال پیوندهایی برای راه اندازی مزارع خصوصی هستند زیرا یافتن یک مزرعه خالی و متصل دشوار است. در مراحل اولیه ایجاد وبلاگ های تخصصی برای خدمات رایگان راه حل موثری بود، زیرا معمولا این سایت ها رتبه صفحه بسیار بالایی داشتند، گزینه های زیادی وجود داشت و البته قیمت ساخت مزرعه بسیار پایین بود.



مزرعه پیوند چیست؟
این روش همچنین به سرعت گسترش می یابد که باعث کاهش ارزش وبلاگ ها در نظر گوگل و کاهش اثربخشی این مدل PBN می شود. اما این بار ذهن های خلاق و پیگیر در سئو بیکار ننشستند و راه جدیدی برای ساخت PBN پیدا کردند که مفهوم آن را به شبکه خصوصی Backlink گسترش داد.



دامنه ها جایگزین وبلاگ ها شده اند
با توجه به هزینه کم وبلاگ ها، هزینه پایین دامنه و در دسترس بودن سرویس میزبانی رایگان یا اشتراکی، ایجاد یک سایت جدید با موضوع تخصصی کار سختی نیست و البته دامنه های زیادی نیز به دلیل خرابی یا خرابی ایجاد شده است. تغییراتی در دامنه‌های گردش کار آنها، که برخی از آنها حتی رتبه صفحه بالایی دارند.



در طول سال ها، گوگل سعی کرده است الگوریتم های خود را بهبود بخشد و الگوریتم های جدیدی مانند الگوریتم پنگوئن (در سال 2012) با PBN و Link Farm معرفی کرد. اما خلاقیت مدیران وب‌سایت‌ها همیشه یک قدم جلوتر از بهبود الگوریتم‌ها بوده است، تا اینکه در سال 2014 خون گوگل به جوش آمد و چند تن از متخصصان از آن پیروی کردند و شبکه‌های PBN را غیرفعال کردند.



از آن زمان به بعد، خطر استفاده از PBN به میزان قابل توجهی افزایش یافته و بسیاری از سایت ها با ممنوعیت های جدی و کاهش قیمت مواجه شده اند، اما این به معنای حذف یا رد PBN ها نیست، ایده ها و روش های جدید برای نگه داشتن شما در رادار الگوریتم ها و کارشناسان گوگل هستند. بود.



نتیجه این تلاش های مستمر کاهش تاثیر این گونه لینک ها و افزایش هزینه ایجاد PBN است که در قسمت های بعدی این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.

3 دلیل اصلی برای داشتن PBN
در روش های کلی ساخت لینک خارجی، ما بر شناسایی سایت های مرتبط و قابل اعتماد تمرکز می کنیم و سعی می کنیم با پرداخت پول یا فعالیت های خلاقانه از آنها لینک ایجاد کنیم. اما این روش ها چهار اشکال اساسی دارند:



سایت هایی که انتخاب می کنیم ممکن است فعالیت آنها را کاهش دهند یا تمرکز آنها را بر محتوای سایت ما حذف کنند.

سایت های مسابقه فعالیت های ما را رصد می کنند و هر کجا که باشیم حضور دارند.

وب سایت هایی با موضوعات نامناسب و بدون استراتژی با منابع لینک بیلدینگ ما کار نمی کنند و تعداد و تنوع لینک های خروجی را افزایش نمی دهند.

سایت های معتبر و ارزشمند هزینه بالایی برای لینک شما می پردازند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ایده ایجاد یک شبکه خصوصی به یک اتصال منطقی تبدیل می شود ه.



2- از دامنه های معتبر و رایگان استفاده می کنید
به جای تمرکز بر روی سایت هایی با محتوای مرتبط و قابل اعتماد، فقط به دامنه هایی که هر روز منقضی می شوند نگاه کنید و تم هایی را انتخاب کنید که مناسب سایت شما هستند.



در واقع، فرصت های شما برای ایجاد ارتباطات خارجی و ایجاد شبکه بسیار زیاد خواهد بود.



3- فرآیند مذاکره و نظارت ساده شده است
وب سایت های معتبر و ارزشمند معمولا فرآیندهای پیچیده و دشواری برای پذیرش لینک شما و نمایش آن در قسمت های مختلف سایت دارند. در واقع شناسایی این سایت ها، تعامل با مدیر سایت و نظارت بر دسترسی به لینک ها و حفظ کیفیت محتوا زمان بر و خسته کننده است.



شاید شروع یک مقاله PBN شخصی قبل از این مقاله برای شما در اولویت باشد، اما قبل از اقدام به شما پیشنهاد می کنیم با دشواری های ایجاد آن آشنا شوید.



گوگل چگونه پیوندهای PBN را شناسایی و اصلاح می کند؟
ایجاد یک شبکه ارتباط خصوصی ایده جالب و کاربردی است، اما به محض شروع بازی باید بدانید که الگوریتم ها و متخصصان گوگل از شما جلوتر هستند. اگر شبکه شما توسط گوگل کشف شود، عواقب شدیدی برای تمام سایت های آن شبکه خواهد داشت.



در این قسمت به برخی از مهم ترین راه های شناسایی PBN از گوگل و نحوه برخورد با آن می پردازیم.



1. همه دامنه ها متعلق به یک شخص است
یکی از معیارهای گوگل برای شناسایی شبکه های وابسته، مالکیت دامنه است. اگر تمام سایت‌های شبکه‌ای که یکدیگر را تقویت می‌کنند متعلق به یک شخص یا ثبت شده توسط یک شرکت واسطه باشند، درک رابطه آنها آسان خواهد بود.



برای جلوگیری از این مشکل باید دامنه های شما با نام های مختلف ثبت شود و یا اطلاعات Whois سایت ها مخفی شود. البته مخفی کردن اطلاعات Whois برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت و گوگل را نسبت به این دامنه ها مشکوک تر می کند. در نتیجه پیشنهاد می شود دامنه ها به نام افراد مختلف ثبت شود.



اطلاعات سایت و آدرس های IP سایت یکسان مزرعه پیوند را مشخص می کند

2- سایت های اتصال شبکه بر روی هاست یا سرور قرار دارند
شناسایی IP شرکت میزبان برای گوگل کار بسیار ساده ای است. اگر سایت های موجود در شبکه شما که یکدیگر را تقویت می کنند روی یک سرور و با یک IP قرار داشته باشند، خطر شناسایی شبکه توسط گوگل عملا بالا خواهد بود.



برای حل این مشکل نیاز به هاست از شرکت های مختلف دارید یا برای هر سایت آی پی مشخصی دریافت می کنید که باعث افزایش هزینه و مدیریت سایت ها می شود.



یکی از راه های متداول برای پنهان کردن اطلاعات میزبانی، استفاده از سرویس CDN مانند Cloudflare است که DNS سایت را تغییر می دهد و اطلاعات میزبان اصلی را مخفی می کند. جالب است بدانید حتی با این سرویس هم می توان IP اصلی را شناسایی کرد و در گوگل ردیابی کرد!



3. دامنه هایی که خریداری می کنید با ماهیت و محتوای جدیدی کار می کنند
شما برای موفقیت در کسب و کار کارفرمایی بیش از شانس نیاز دارید و برای موفقیت در کسب و کار وابسته به شانس بیشتری نیاز دارید. با توجه به تغییرات اساسی در محتوا و ساختار یک سایت، گوگل می تواند متوجه ورود آن به شبکه لینک شود.



تصور کنید با یک سایت گردشگری قدیمی و قابل اعتماد مواجه شده اید که به دلایلی تعطیل شده است. با خرید این دامنه شما یک سایت جدید با ساختار آدرس متفاوت و البته کاملا جدید خواهید داشت.



شخصیت و محتوای سایت های PBN را تغییر ندهید
از بین رفتن لینک های داخلی سایت، حذف محتوای ایندکس شده و البته کمبود صفحاتی که لینک های خارجی دریافت کرده اند باعث کاهش اعتبار و ارزش این دامنه می شود. یکی از راه‌های حل این مشکل این است که به Archive.org بروید و صفحات ذخیره شده در آن دامنه را بررسی کنید.



به این ترتیب صفحات با مقدار دامنه ها و ساختار آدرس مشخص می شوند و محتوای صفحات دوباره بر روی هاست شما شبیه سازی می شود.



4- اطلاعات تماس و نام تجاری سایت تغییر کرده یا مشابه است
شاید رایج ترین اشتباه PBN ها استفاده از اطلاعات، برند، محتوا و تصاویر یکسان در همه سایت ها باشد. این باعث می‌شود که گوگل راحت‌تر سایت‌های شما را به هدف شما برای ایجاد شبکه پیوند دهد.



برای جلوگیری از این مشکل، از لوگوی سایت، اطلاعات تماس، موقعیت جغرافیایی، تصاویر و متن، صفحه درباره ما و غیره مطمئن شوید. برای هر سایت کاملا مشخص و دقیق هستند.



اطلاعات تماس تخصصی برای سایت های PBN
5- محتوای سایت به روز یا مشابه نیست
در گذشته پس از ایجاد دامنه یا وبلاگ جدید همین کافی بود و به راحتی می توانستید با کپی مطالب از سایت های معتبر شبکه خود را به روز کنید. اما اگر امروز قصد راه اندازی PBN را دارید، به خاطر داشته باشید که هر وب سایتی باید محتوای منحصر به فرد و کاملا متفاوتی داشته باشد.



در حال حاضر، الگوریتم های گوگل توانایی زیادی در شناسایی محتوای تکراری دارند
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.